为什么要在土耳其购买房地产?

价格:发达经济体的房地产部门经历了严重的泡沫。价格过度膨胀,预计在发达国家被称为“不可交易”的房地产投资的价值将减少而不是增加。相比之下,土耳其的价格具有严重的潜在上涨方向并进行了房地产投资,因为不存在失去价值的风险,因此似乎存在着巨大的增值潜力。

法律基础设施:土耳其由完全民主制统治,所有单位的行政管理都对任何交易实行司法审查。司法系统还建立了一个强有力的保证,即公平运作,在内部具有有效的检查和上诉机会,并承认AHIM和类似的国际司法机构符合国际公约。在土耳其,将进行投资,而行政或司法部门将成为任意行为的受害者,这是不容置疑的。

另一方面,土耳其是一个相互尊重,尊重不同文化和生活方式的国家。一个尊重法律和邻里权利的人都会感到宾至如归的地方。

  • 教育和学习的机会非常多姿多彩,
  • 卫生设施非常好,种类繁多,
  • 它的文化设施非常好,种类繁多,
  • 气候非常好,有不同的选择。

我为什么要在土耳其投资?

土耳其实行完全民主制,实行国家法律,所有部门均可对任何交易进行司法审查。司法系统还建立了一个强有力的保证,即公平运作,在内部具有有效的检查和上诉机会,并承认AHIM和类似的国际司法机构符合国际公约

在这里进行投资时,不可能成为行政部门或司法部门任意行为的受害者。

此外,土耳其的地理位置,声誉和东西方之间的位置,关税同盟与欧盟的协议,其中大多数是中东国家,高加索地区以及与土耳其有文化联系和紧密关系的国家的双边协议。共和国。它提供了进入所有这些市场的通道

  • 拥有7000万年轻人口,它提供了一个年轻而充满活力的市场机会。
  • 一个拥有不同技能的具有竞争力的高素质劳动力的国家,
  • 它在运输,仓储,生产,通讯,教育和卫生领域拥有发达的基础设施。

土耳其外国人不动产收购评估的法律依据

关于外国人购置房地产的常用基本原则 “相互治疗(互惠)”“遵守法律限制” 脱颖而出。土耳其必须制定立法以消除互惠原则。换句话说,互惠条件将在要确定的条件内删除。

相互对待是至少两个国家之间适用的一项原则,它表示缔约国对彼此的公民授予相同或相似的权利。根据土耳其法律中适用的互惠原则,外国人在土耳其购买房地产时说,寻求在该国土耳其公民是外国法律的公民,并且必须获得事实承认,才能获得房地产权利。

遵守法律限制的原则;考虑到各国的不同特点;可以说,外国人只能按照有关国家规定的法律限制获得房地产。关于土耳其法律对外国不动产获得不动产适用的法律限制;最引人注目的例子是《关于军事禁区和安全区的第2565号法律》和《关于响应的第1062号法律》引入的法规。

外国真人的不容置疑的收购

在对等和遵守法律限制的条件下,外国真实人使用工作场所或在土耳其居住,可能会获得不动产,该不动产为此目的在已实施的开发计划或本地化开发计划中进行了注册。

外国公司收购不动产

外国公民,根据其所在国家/地区的法律拥有法人资格,是成立的贸易公司,但是在土耳其的法律特殊规定框架内,不动产和/或能够获得有限的产权。

1- 根据《旅游激励法》第2634条第8 / E条, 提供从事旅游业 部长会议令可免除土地注册法第2644号第35条的条件和限制,因此 他们可以出于这些目的获得不动产。 同样的法则 根据第8条/ D款,具有旅游投资证书的外贸公司可以被授予独立和永久的建筑权(根据《民法》具有不动产的性质),并可以通过以下方式获得这些地区不动产的地役权:旅游部。但是,这些不动产必须包括在开发计划或分区计划中预留给旅游业的区域中,以确保实现旅游投资(地方发展计划)

2- 根据第6326号石油法第12/2条 根据部长会议令对石油进行开采 他们可以获取必要的不动产和物有所值的有限权利。

3- 第4737号法,关于工业区 根据该法第4条,根据 可以建立有利于外贸公司的租赁权。

根据《土地注册法》第2644号第35条,除根据外国法律成立的具有法人资格的商业公司外,法人不可能在我国获得不动产。

不可或缺的国际资本公司收购h6>

具有国际资本的公司实质上是土耳其公司,但前提是由于其合伙制结构或资本,不动产的收购适合其活动 可能的本地公司。这些公司的房地产收购受《土地注册法》第2644号第36条的约束。 因此,外资 规定公司必须经营 (公司活动的限制可能会通过新的《商业法》进行更改) 他们可以根据需要获取任何数量的房地产。 如果不动产仍处于军事禁令,军事安全区和军事战略区,则总参谋部, 如果他们留在私人安全区,则需要获得内政部的许可。

I. 申请权限
土地注册法第26条第2644条;土地注册管理局有责任和权力来规范与财产分开的有关财产和不动产的合同

II.申请所需文件
外国人和土耳其公民在申请所需文件方面没有区别。

A) 对于真正的人

  • 不动产的产权契据(如果有),或表明不动产名称和包裹编号的文件或所有者的口头声明
  • 国籍国的身份证件或护照和两张护照照片,
  • 如果提出请求的人是律师,则代表的授权书以及代表的照片身份证明文件和护照照片;如果存在那些不以收件人的身份参加该过程的人,则照片身份证明文件代表他们的代表,护照照片和有关代表处的文件。

B)法律人的条款

  • 根据第4875号外国直接投资法成立的公司,要从贸易登记处获得的授权文件,签名通函以及基于此的授权人的授权书,
  • 对于根据自己的法律在外国成立的外贸公司,他们必须提交一份文件,以替代从其设立国的有关当局那里获得的授权文件。

在土地注册处要缴纳的税款和外国国民的费用之间,土耳其共和国的公民之间没有区别。

2012 © TBS all rights reserved.
All pictures are taken by Aynur Demircan
designed by maxabab adv

TBS Yatırım Danışmanlığı Hizmetlerimiz

Neden Türkiye’den emlak satın almalıyım?

Fiyat: Gelişmiş ekonomilerde gayrimenkul sektöründe ciddi balonlar yaşanmaktadır. Fiyatlar aşırı şişmiş ve önümüzdeki süreçte gelişmiş ülkelerde "non-tradable" olarak tabir edilen gayrimenkul yatırımlarının değerlerinin artmak bir yana düşmesi beklenmektedir. Buna mukabil, Türkiye'de fiyatlar, artış yönünde ciddi potansiyel taşımakta ve gayrimenkule yapılan bir yatırımın, değer kaybetme tehlikesinin olmaması bir yana, ciddi bir değer artış potansiyeli de olduğu gözükmektedir.

Hukuki alt yapı: Türkiye, tam bir demokrasi ile yönetilen, idarenin bütün birimlerinin her türlü işlemlerinin yargı denetimine açık olduğu bir hukuk devletidir. Yargı sistemi de, adil çalışan, kendi içinde etkin denetim ve temyiz imkanları olan, ayrıca uluslararası sözleşmeler doğrultusunda AHIM ve benzeri uluslararası yargı kurumlarını da tanıyan kuvvetli bir güvence oluşturuyor. Türkiye’ de yapılacak bir yatırımda, idarenin veya yargının keyfi davranışları ile mağdur olmak söz konusu değildir.

Diğer yandan Türkiye farklı kültürlerin ve yaşam biçimlerinin birbirine saygılı bir şekilde bir arada yaşadığı bir ülke. Yasalara ve komşuluk haklarına saygılı davranan herkesin kendini evinde hissedeceği bir yer.

  • Eğitim, öğrenim imkanları çok iyi ve çeşitli,
  • Sağlık imkanları çok iyi ve çeşitli,
  • Kültürel imkanları çok iyi ve çeşitli,
  • İklim çok iyi ve farklı alternatifler mevcut.

Neden Türkiye’de yatırım yapmalıyım?

Türkiye tam bir demokrasi ile yönetilen, idarenin bütün birimlerinin her türlü işlemlerinin yargı denetimine açık olduğu bir hukuk devleti. Yargı sistemi de adil çalışan, kendi içinde etkin denetim ve temyiz imkanları olan, ayrıca uluslararası sözleşmeler doğrultusunda AHIM ve benzeri uluslararası yargı kurumlarını da tanıyan kuvvetli bir güvence oluşturuyor.

Burada yapılacak bir yatırımda idarenin veya yargının keyfi davranışları ile mağdur olmak söz konusu değil.

Ayrıca Türkiye, coğrafi konum itibarı ile doğu ile batı arasında yer alan, Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği anlaşması olan, Ortadoğu ülkelerinin çoğu ile ikili anlaşmaları olan, Kafkaslar ve Türki Cumhuriyetleri ile kültürel bağları ve yakın ilişkileri olan bir ülke. Bu pazarların hepsine erişim sağlıyor.

  • 70 milyonluk genç nüfusu ile bizatihi kendisi genç ve dinamik bir pazar imkanı sunuyor.
  • Farklı yetenek setlerine sahip rekabetçi ve yüksek kalitede iş gücüne sahip bir ülke,
  • Ulaşım, depolama, üretim, haberleşme, eğitim, sağlık alanlarında gelişkin bir altyapıya sahip.

YABANCILARIN TÜRKİYE’DE TAŞINMAZ EDİNİMİNE İLİŞKİN HUKUKİ DEĞERLENDİRMELER

Yabancıların gayrimenkul edinimine ilişkin sıklıkla başvurulan temel ilkeler “karşılıklı muamele (karşılıklılık)” ve “kanuni sınırlara uygunluk” olarak göze çarpmaktadır. Türkiye karşılıklılık ilkesini ortadan kaldırmak için yasal düzenleme yapmak üzeredir. Yani mütekabiliyet şartı belirlenecek şartlar dahilinde kaldırılacaktır.

Karşılıklı muamele, en az iki devlet arasında uygulanan ve akid devletlerin birbirlerinin vatandaşlarına aynı ya da benzer mahiyette haklar tanımalarını ifade eden bir prensiptir. Türk hukukunda da uygulanan karşılıklılık prensibi gereğince, yabancıların Türkiye’de gayrimenkul ediniminde, söz konusu yabancıların vatandaşı oldukları ülkelerde Türk vatandaşlarına gayrimenkul edinimi hakkının hukuki ve fiili olarak tanınmış olması şartı aranmaktadır.

Kanuni sınırlara uygunluk ilkesi ise; ülkelerin birbirinden farklı özellikleri dikkate alınarak; yabancıların gayrimenkul ediniminde ancak söz konusu ülkenin öngördüğü kanuni kısıtlamalara uygun olarak taşınmaz edinilebileceği şeklinde ifade edilebilir. Türk hukukunda yabancı gerçek kişilerin taşınmaz mal ediniminde uygulanan kanuni sınırlamalara ilişkin olarak; 2565 sayılı Askeri Yasak Bölgeler ve Güvenlik Bölgeleri Kanunu ile 1062 sayılı Mukabele Bil Misil Kanunu ile getirilen düzenlemeler en dikkat çekici örneklerdir.

YABANCI GERÇEK KİŞİLERİN TAŞINMAZ EDİNİMİ

Yabancı uyruklu gerçek kişiler, karşılıklı olmak ve kanunî sınırlamalara uyulmak kaydıyla, Türkiye'de işyeri veya mesken olarak kullanmak üzere, uygulama imar planı veya mevzii imar planı içinde bu amaçlarla ayrılıp tescil edilen taşınmazları edinebilirler.

YABANCI ŞİRKETLERİN TAŞINMAZ MAL EDİNİMİ

Kuruldukları ülke kanunlarına göre tüzel kişiliğe sahip olan yabancı uyruklu ticaret şirketleri, ancak özel kanun hükümleri çerçevesinde Türkiye’de taşınmaz mülkiyeti ve/veya sınırlı ayni haklar elde edebilirler.

1- 2634 sayılı Turizm Teşvik Kanununun 8/E maddesi uyarınca, imar planında turizm kullanımına ayrılmış alanlarda turizm sektöründe faaliyette bulunmak kaydıyla 2644 sayılı tapu kanununun 35 inci maddesinde yer alan koşul ve sınırlamalardan Bakanlar Kurulu Kararı ile istisna edilebilmekte, dolayısıyla bu alanlarda bu amaçlarla taşınmaz mal edinebilmektedirler. Yine aynı kanunun 8/D maddesi uyarınca Turizm yatırım belgesine sahip yabancı uyruklu ticaret şirketlerine Turizm Bakanlığınca bu alanlardaki taşınmaz mallarda bağımsız ve sürekli nitelikte üst hakkı (Medeni Kanun uyarıca taşınmaz mal niteliğinde) ve irtifak hakkı tesis edilebilmektedir. Ancak bu taşınmaz malların imar planlarında turizm kullanımına ayrılmış alanlar içerisinde yer alması ya da turizm yatırımının gerçekleşmesini sağlayacak imar planının yapılması (mevzii imar planı) gerekmektedir.

2- 6326 sayılı Petrol Kanununun 12/2 maddesi gereğince Bakanlar Kurulu Kararıyla petrol çıkarmak için gerekli taşınmaz mal ve sınırlı ayni hak edinebilmektedirler.

3- 4737 sayılı Endüstri Bölgeleri Kanununa göre kurulan üretim bölgeleri içindeki taşınmaz mallar üzerinde yasanın 4. maddesi gereğince Yabancı Ticaret Şirketleri lehine irtifak hakkı tesis edilebilmektedir.

2644 sayılı Tapu Kanununun 35 inci maddesi gereğince Yabancı Ülkelerin kendi kanunlarına göre kurulan tüzel kişiliğe sahip ticaret şirketleri dışındaki tüzel kişilerin ülkemizde taşınmaz mal edinimi mümkün bulunmamaktadır.

ULUSLARARASI SERMAYELİ ŞİRKETLERİN TAŞINMAZ EDİNİMİ

Uluslararası sermayeli şirketler esasen Türk şirketi olup, ortaklık yapısı ya da sermayesi nedeniyle taşınmaz ediniminin faaliyetine uygun olması kaydıyla mümkün bulunduğu Yerli şirketlerdir. Bu şirketlerin taşınmaz edinimi 2644 sayılı Tapu Kanununun 36 ıncı maddesinde düzenlenmiştir. Buna göre yabancı sermayeli şirketler faaliyetlerinin gereği olmak kaydıyla (Şirketler faaliyetlerinin gereği sınırlaması yeni Ticaret Kanunu ile değişebilir) diledikleri oranda taşınmaz edinebilmektedirler. Yalnız edinilecek taşınmazın askeri yasak, askeri güvenlik bölgeleri ile askeri stratejik bölgelerde kalması halinde Genelkurmay Başkanlığının, özel güvenlik bölgelerindeki kalması halinde ise İçişleri Bakanlığının izni gerekmektedir.

I. BAŞVURULARIN YAPILACAĞI MERCİİ
2644 sayılı Tapu Kanununun 26'ncı Maddesi ile; mülkiyete, mülkiyetten ayrı ayni haklara ilişkin sözleşmeleri düzenleme görev ve yetkisi Tapu Sicil Müdürlüklerine verilmiştir.

II. BAŞVURULAR İÇİN GEREKLİ BELGELER
Başvurular için gerekli belgeler bakımından yabancılarla Türk vatandaşları arasında herhangi bir fark bulunmamaktadır.

A) GERÇEK KİŞİLER AÇISINDAN

B) TÜZEL KİŞİLER AÇISINDAN

Tapu işlemleri sırasında ödenmesi gereken harç ve vergiler açısından yabancı uyruklu kişiler ile Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları arasında hiçbir fark yoktur.